you think to much . . .

2008-11-02 / 13:58:58
Jag tänker för mycket . . .


Just nu har jag fastnat på att undra vem jag hade varit om jag inte hade gjort si eller så, eller om jag hade gjort på något annat vis.

Vi är de personerna vi är för att vi har ett förflutet, erfarenheter, upplevelser som format oss.
Om man kunde gå tillbaka och ändra på något man gjort... skulle man vilja göra det?
Ingen vet hur det skulle bli om man ändrade något,kanske skulle de bli så bra som man trodde... kanske skulle de blir värre.
Nästan allting påverkar något annat, ust därför kan vi inte veta vad som skulle hänt om man valt något annat, gjort på något annat vis, vi kan bara gissa.



Men även om jag kunde gå tillbaka i tiden och ändra något så vet jag ärligt inte om jag skulle vilja det.
För om jag inte gjort, upplevt, varit med om allt, då skulle jag inte va den jag är idag...
Även om jag inte alltid gillar den jag är, så är det den jag är och ingen annan.
Jag kan fortfarande ändra på mig, man utvecklas hela tiden och får nya erfarenheter.

Så även om jag ibland förbannar den jag är så vill jag va mig och ingen annan, och därför skulle jag inte vilja ändra mitt förflutna, för mitt förflutna är det som gjort mig till den jag är.
Även då det inte bestämmer vem jag från och med nu kommer att bli. Det som bestämmer vem jag kommer att bli är det jag gör nu.




// aiiDaH

♥ aiiDaH
Kommentarer!
Postat av: G

Hejsan! Om du är intresserad av en ny fräsch och unik vinter design till din blogg, kika på min sida http://babbidesign.blogg.se Välkommen!

Kommenterat - 2008-11-02 / 17:47:55  | URL - http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

Right on the spot, fina tankar och klok diamant, dina föräldrar måste vara juvelerare =). Ångra inget, men lär dig av erfarenheterna. Utvecklas. Är omständigheterna förjävliga, påverka dem - ELLer påverka din egen inställning till omständigheterna.

Kommenterat - 2008-11-04 / 22:45:04
Postat av: emma

hehe marren som köpte den då! men den fick inte plats. så ja fick köpa den... men håller med.. snyggaste soffan :):)

Kommenterat - 2008-11-09 / 03:36:16  | URL - http://emmaac.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: